Blog

Home  /  Google AdWords   /  3 költséges AdWords hiba
0

3 költséges AdWords hiba

Még Gál Kristóf blogjában olvastam ezt a remek hasonlatot:

„Az AdWords az online marketing sportkocsija. Sokba kerül, gyors és figyelemfelkeltő. Ha a motor rendesen felpörög, akkor szinte semmi máshoz nem hasonlítható a hatása.

Ha nem foglalkozol vele eleget, vagy elég jól, akkor gyorsan pénznyelővé válik, és oda az élvezet. A problémák ezer irányból érkezhetnek, és vannak köztük könnyen orvosolhatóak, és persze olyanok is, amiket nem lehet egy fél órás szervizzel rendbe hozni.”

De vajon Neked, mint étterem tulajdonosnak és üzemeltetőnek, milyen pénznyelőket kell elkerülnöd?

1. Nem megfelelő kulcsszavakat használata

Tegyük fel, hogy a pizza rendelés iránt érdeklődőket akarod elérni. Az egyik kampányban a „pizza” szót is felveszed kulcsszónak. Rengetegen keresnek erre a szóra (vagy olyan dolgokra, amiben ez a szó szerepel), és így rengeteg olyan embernek is meg fog jelenni a hirdetés, aki nem is szeretne pizzát rendelni, például pizza receptet keres vagy a pizza kalória értékére kíváncsi. A megoldás ilyenkor az, hogy célzottabb kulcsszót használunk, például a „pizza rendelés”-t.

2. Nem használsz kizáró kulcsszavakat

A kizáró kulcsszavak feladata, hogy teljesen irreleváns hirdetés megjelenéseket akadályozz meg.

Tegyük fel, hogy cukrászdád van, ahol csak hagyományos édességek készülnek, „mentes” termékeid nincsenek. Az egyik kulcsszavad a „torta”, akkor akaratod ellenére lehetséges, hogy a „gluténmentes torta” kulcsszóra is meg fog jelenni a hirdetésed – pedig nyilvánvalóan nem téged keresnek ebben az esetben. Ilyenkor a „gluténmentes” szót kizáró kulcsszóként kell használnod, hogy elkerüld ezeket a megjelenéseket.

3. Az érkező oldalaid nem passzolnak a hirdetésekhez

Ne ess abba a hibába, hogy ha jók a hirdetéseid, akkor utána már szinte mindegy, mi van a honlapon. Az ökölszabály az, hogy az érkező oldalnak folytatnia kell a hirdetésben megkezdett gondolatmenetet.

Ha például azt mondja a hirdetés, hogy „Foglalj asztalt az élőzenés vacsoraestre”, akkor az érkező oldal szóljon egyértelműen a zenés vacsoraestről. Te is ezt várnád, nem igaz? Ha ezzel szemben a hirdetésre felfigyelő leendő vendégeket például a kapcsolat oldalra irányítjuk (azzal a céllal, hogy azonnal foglaljon online asztalt), akkor el kell kezdenie keresni a weboldalon a részleteket. Hiszen a hirdetésből valószínűleg nem derült ki minden fontos információ: pontosan időpont, árak, menüsor, italsor, parkolási lehetőség, stb. Ezeket mind-mind érdemes összegyűjteni az érkező oldalon.