Blog

Home  /  Facebook   /  A GDPR hatása a hirdetésre a Facebookon és az Instagramon
2

A GDPR hatása a hirdetésre a Facebookon és az Instagramon

Milyen hatással van az Általános adatvédelmi rendelet (GDPR) a hirdetésre a Facebookon és az Instagramon?

Az adatvédelem központi szerepet játszik a Facebook-vállalatok (Facebook, Messenger, Instagram, Oculus és WhatsApp) működésében. A Facebook felkészülését a GDPR-ra dublini adatvédelmi csapatuk irányította. Az előkészületi folyamat keretében a Facebook kötelezettséget vállalt az alábbiakra:

  • Átláthatóság: Adatkezelési szabályzatuk meghatározza, hogyan kezeljék az emberek személyes adatait.
  • Szabályozási lehetőség: Lehetővé teszik az emberek számára, hogy kézben tartsák, miként történik adataik felhasználása.
  • Elszámoltathatóság: Adatvédelmi elveik ismertetik a személyes adatok védelméről és általában az adatvédelemről vallott elveiket.
  • Azok a vállalkozások, akik az Instagram és a Facebook-vállalatok segítségével hirdetnek, továbbra is úgy használhatják platformjainkat és megoldásainkat, ahogyan jelenleg is. Minden vállalat saját maga felelős gondoskodni a GDPR előírásainak betartásáról – ugyanúgy, ahogyan a jelenleg rájuk vonatkozó egyéb jogszabályok betartásáról is.

    Tehát amikor a Facebook adatfeldolgozóként jár el EU-beli hirdetők és üzleti partnerek nevében, garantálja az adatfeldolgozókra vonatkozó konkrét követelmények betartását.

    Na de Kinek a feladata megszerezni a hozzájárulást, ha személyes adatokat hirdetések elhelyezésére használunk? (Azaz ha például demográfiai adatok alapján célzunk vagy remarketing hirdetést indítunk?)

    Amikor egy hirdető az emberek által közvetlenül a Facebooknak megadott, vagy a Facebook-képponton keresztül szerzett adatok alapján hirdetést helyez el, a Facebook az adatkezelő. Tehát ilyen esetben a Facebook kéri a hozzájárulást is. Ám a hirdető az adatkezelő akkor, ha például adatfájl típusú egyéni célközönség felhasználásával hoz létre hirdetést.

    A hirdető adatfeldolgozóvá válik, ha analitika eszközöket használ, ezért gondoskodnia kell a megfelelésről a személyes adatok kezelésével kapcsolatban.

    Fontos tudni, hogy egyes hirdetéstípusoknál adatkezelővé válik a hirdető.
    Az érdeklődőkeresési hirdetések esetében például a Facebook és a vállalkozás egyaránt adatkezelő. Ennek eredményeképpen, mindkét fél felelős a megfelelőség biztosításáért. Ezért a Facebook lehetőséget kínál a hirdetők számára, hogy hivatkozzanak az adatvédelmi szabályzatukra, illetve a felhasználói adatok gyűjtésével és használatával kapcsolatos feltételekre.

    Bejegyzésünk a Facebook hivatalos tájékoztatása alapjén készült, a teljes eredeti tartalom itt érhető el: https://www.facebook.com/business/gdpr