Blog

Home  /  Google AdWords   /  Keresd a “tail” kulcsszavakat!
0

Keresd a “tail” kulcsszavakat!

Ha alacsony a költségkereted, akkor az általánosabb, népszerűbb kulcsszavak esetében nehéz versenybe szállni. Mivel egy-egy kattintás is több száz forintba kerül, hamar felemésztik a napi hirdetési keretedet.

A kulcsszavakat három fő csoportba lehet sorolni. Ezeket head, body és tail-nek (vagy long tail-nek) szokták nevezni.

head szavak a legáltalánosabb szavak, amikre rengeteg egyéb találat megjelenik. Pl. az “ételrendelés”-re megjelenhet éttermek sora, rendeléseket közvetítő gyűjtő oldal, élethordókat tároló webshop és bármi, ami valamilyen szinten kapcsolódik a beírt szóhoz. Ezek rengeteg megjelenést generálnak szintén rengeteg kattintással, de viszonylag alacsony konverziós értéket hordoznak.

body szavak már valamivel konkrétabb szavak vagy kifejezések, pl “online ebédrendelés”. Itt már leszűkítjük azt a listát, amiben megjelenhetünk, valamivel javul a konverziós rátánk is, ám még mindig sok megjelenést és kattintást eredményez.

tail vagy long tail kulcsszavak pedig már a teljesen specifikus kulcsszavak, kifejezések. Ilyen lehet például a “gluténmentes tészta ételek online rendelése”. Itt már jó eséllyel csak annak jelenik meg a hirdetésünk, aki egy ilyen specifikus fogást keres. Ennek eredménye kevés megjelenés, ami viszont magas átkattintási és konverziós aránnyal fog bírni – mérsékelt kattintási áron.