Fontos kiindulási pont, hogy részletesen meghatározzuk, hol (étteremben vagy házhoz szállítva) és kinek akarunk eladni.

A pozícionálás meghatározza, hogy mi legyen az a dolog, amit a fogyasztók majd kiemelnek, ha az étteremről kérdezik őket.

A marketing kommunikációs stratégiában kell meghatározni az egyes eszközök használatát és súlyát.

A részletek kidolgozása: megfoghatóvá és végrehajthatóvá tesszük a marketing stratégiai terv szerinti irányvonalakat, célokat.

Stratégia tervezés

A stratégia nem a nagyok kiváltsága, sőt! A stratégia a hatékonyság kulcsa, hiszen az ad iránymutatást a napi marketing és kommunikációs tevékenységhez.A stratégia tervezésekor az egyik leggyakoribb hiba, hogy összekeverjük a célt az eszközökkel! Nem valószínű, hogy önmagában annyi az üzleti célunk, hogy népszerű legyen a Facebook oldalunk. Valószínűbb például az, hogy a kisgyermekes anyukákat szeretnénk elérni. Ők valóban aktívak a Facebookon. Ebből a példából láthatjuk, hogy a népszerű Facebook profil az eszköz, nem a cél. Azért fontos a célokkal kezdenünk, mert teljesen más stratégiára van szükségünk, ha azt szeretnénk, hogy a kisgyermekes anyukák tőlünk rendeljenek egészséges ebédet, mintha a rendezvénytermünket szeretnénk megtölteni esküvőkkel. A kettő természetesen nem zárja ki egymást, de különböző kommunikációval érhető csak el.